Vi optimaliser din markedsstrategi
for flere kunder og økt omsetning
Verktøyene og taktikkene som gir
deg flere salgsmuligheter
Andre rapporterer på trafikk og leads. Vi jobber i ditt CRM og
fokuserer kun på tiltak som leder til flere salgsmuligheter og kunder
Innhold
HubSpot CRM
SEO
PPC
Nettsider
Video
Rapportering
Nettly har vært en stor støttespiller i å hjelpe oss å implementere et høyst nødvendig CRM-system hos oss. Vi er utrolig fornøyd med de resultater som har generert ut i fra dette samarbeidet.
Vera Nilsen - Maritime Robotics
Vi har gått fra tradisjonell push-markedsføring til en kundefokusert tilnærming. Denne endringen hadde ikke vært mulig uten støtte fra Nettly.
Jean-Frederic Gauvin - Hatteland Technology
Nettly kan hjelpe deg hvis:
Du er et B2B-selskap innen vertikaler som selger komplekse produkter med høy verdi og lange salgsprosesser.
Du har en kompleks salgsprosess, og du vil tilpasse deg kjøpsprosessen som i økende grad gjennomføres digitalt.
Du tenker langsiktig om vekst, og du forstår at det krever en betydelig investering i markedsføring for å vokse.
Du får ikke nok innkommende salgsmuligheter, og salgsteamet ditt klager på leads av lav kvalitet.
Du ønsker å gå over fra en leadsbasert til en kontobasert (ABM) markedsføringsstrategi og ønsker hjelp til å komme i gang.
Du har investert i en CRM-plattform som HubSpot, men har ikke klart å maksimere avkastningen på investeringen.
Du har prøvd å outsource innhold til et eksternt byrå som ikke forstår din bransje eller bedrift.
Du har liten eller ingen merkebevissthet, engasjement eller innkommende muligheter fra dine ideelle kunder.
Du ønsker at markedsføringen skal øke omsetningen, forkorte salgsprosessen og redusere kostnadene ved å skaffe en kunde.
Du vil lære opp ansatte i hvordan de bruker LinkedIn, bruker 1:1 -video eller å bruke HubSpot CRM-plattformen.
Nettly er veldig kunnskapsrik om både HubSpot og markedsføring. Alltid oppdatert og tilgjengelig når vi trenger hjelp.
Per Arne Haug - Elop
Fra vi begynte å samarbeide har vi gått fra 10 millioner kroner til 40 millioner kroner i omsetning.
Helge B. Johnsen - Innovation Support
Vanlige spørsmål og svar
om våre tjenester
Har du andre spørsmål? Send oss et spørsmål i chat-verktøyet.
Hvor mye bør jeg investere for å få resultater?
Dette avdekker vi etter at vi har en bedre forståelse av dine mål og hva slags type tjenester du leter etter.
Når vi lager en markedsplan vil vi definere forretningsmål, salgsmål og markedsføringsmål.
Deretter legger vi frem tre ulike alternativer for hvordan vi kan samarbeide.
Naturligvis vil aggressive mål kreve en større investering. Som regel kan et samarbeid rangere alt fra 60 000 kroner for et enkelt prosjekt til et lengre samarbeid som koster over en million per år.
Hvor mye koster dere?
Dette er svært forskjellig fra kunde til kunde. Når vi forstår dine konkrete mål, legger vi frem tre alternativer til prismodell og samarbeidsform. Dette innebærer at du kan velge basert på ditt budsjett og hvor mye risiko du ønsker å ta.
En typisk kunde betaler 55 000 til 65 000 per måned og samarbeider med oss over flere år. Andre kunder kommer til oss med et enkelt prosjekt. Eksempler på dette kan være oppsett av HubSpot og opplæring av deres markedsavdeling. Slike prosjekter kan ta noen uker og koste mellom 60 000 og 100 000.
Hvor lang tid tar det til vi får resultater?
Vi begynner alltid med et forprosjekt over fire uker der vi utarbeider en markedsplan. Denne markedsplanen inneholder en rekke skreddersydde anbefalinger.
Når vi går over i neste fase der anbefalingene skal implementeres, prøver vi å få unnagjort lavthengende frukt først. Dette kan være oppsett av HubSpot, oppsett av betalte annonsekampanjer eller justeringer på nettsiden.
Som regel vil våre kunder se de mest betydningsfulle resultatene etter seks måneder.
Hvor lang er en avtale med dere?
Dette er avhengig av hvilken samarbeidsform (prosjekt, rådgivning, opplæring eller løpende). Et prosjekt eller rådgivning kan gå over noen måneder. En løpende avtale har ikke noe utløpsdato, men en oppsigelsestid på tre måneder.
Tar dere betalt på resultater?
Ja, i noen tilfeller. For noen utvalgte kunder er vi villige til å skreddersy en modell der vi tilbyr insentiver for resultater.
Dette innebærer at vi er enige om bestemte milepæler. Når disse milepælene er nådd utløser dette en tilleggsbetaling i tillegg til grunnkostnaden dere betaler oss.
Eksempler på dette er at hvis vi genererer et bestemt antall salgsmuligheter eller vi bidrar til en viss økning i salg.
Om en slik modell passer for din bedrift finner vi ut av under forprosjektet.
Hvordan rapporterer dere?
Vi har en standardisert modell for hvordan vi rapporterer til våre kunder.
I HubSpot setter vi opp en rekke dashboard og rapporter som automatiserer denne jobben.
Disse rapportene kan bli sendt ut automatisk. Hvert kvartal har vi et lengre rapporteringsmøte der vi går gjennom de viktigste nøkkeltallene.
De viktigste nøkkeltallene vi fokuserer på er markedsføringens bidrag til omsetning, antall nye kunder, kostnad per salgsmulighet, antall salgskvalifiserte muligheter og antall salgskvalifiserte leads.
Hvor mange timer jobber dere for oss?
Dette er avhengig av dine mål. Mer aggressive mål krever flere personer og tjenester. Vi tar ikke betalt per time, men på prosjekt eller en fast løpende kostnad hver måned.