Inbound marketing og nettsted i HubSpot CMS
Vi startet uten kompetanse innenfor innbound marketing for ett år siden, og i dag har vi løftet hele markedsavdelingen til å tenke på kundens behov. Vi har flyttet oss fra tradisjonell push marketing til en kundefokuset tilnærming. Denne endringen har ikke vært mulig uten støtte av Nettly.
Jean-Frédéric Gauvin, Sales Executive i Hatteland Technology
Hatteland Technology er resultatet av en fusjon mellom Elektronix AS og Hatteland Display. Hatteland Technology er en global teknologi-partner for systemintegratører innen en rekke bransjer. De er en “one stop shop” og tilbyr løsninger innen display, panel PC, industriell computing, industrielle nettverk, og kamera og overvåkning.
Hatteland Technology hadde tidligere kun implementert enkle tiltak som Google-annonsering og ønsket å modernisere sin salgs- og markedsavdeling fremfor å kun jobbe med oppsøkende salg.
Vi startet samarbeidet med en grundig kartleggingsprosess for å skape strategien for Hatteland Technology sin implementering av inbound marketing og HubSpot. Dette resulterte i en klar plan for hvilke kampanjer som skulle produseres først.
Fase 1 - Strategi
Målet med denne fasen var å skape en forståelse av inbound marketing hos hele virksomheten, få et tydelig bilde av hvem deres personas er, og kartlegge spørsmålene og utfordringene deres virksomhet må håndtere for å bevege et prospekt gjennom kundereisen.
Fase 2 - Bygge
Målet med denne fasen var å bygge et automatisert og skalerbart system for å generere og konvertere leads som deretter skulle bli fulgt opp av en salgsavdeling. Ved hjelp av marketing automation-systemet HubSpot kunne vi lage en rekke kommunikasjonsløp som automatisk fulgte opp nye leads og sendte dem relevant informasjon før kontakter ble kontaktet av en selger.
Fase 3 - Nytt nettsted i HubSpot CMS
Målet med denne fasen var å designe og utvikle av et nettsted som bidrar til å generere varme leads for Hatteland Technology sin salgsavdeling på en daglig basis, 365 dager i året. HubSpot CMS er en av de beste publiseringsløsningene i verden, og er brukt av tusenvis av selskaper til å lage raske og sikre nettsider, blogger, og landingssider. I tillegg er nettsiden tett integrert med Marketing-, CRM-, og Service-modulene i HubSpot.
Fase 4 - Pågående kampanjer
Målet i denne fasen var å produsere kampanjer rettet mot personas som skal tiltrekke kvalifisert trafikk til ditt nettsted, for å deretter konvertere trafikken til leads.
Ønsker du å diskutere et samarbeid?
Vi ønsker å lære mer om deg og ditt selskap. Reserver en uforpliktende kartleggingssamtale der vi kan bedre forstå dine mål og om vi kan bistå.