Skip to content

Digital strategi, ny nettside og HubSpot CRM genererte over 900 leads for Hatteland Technology

Få over 50+ ideer for hvordan din bedrift kan oppnå liknende resultater

%

økning i trafikk fra 3500 til 16000

+

leads generert fra digitale kanaler

%

økning i organisk trafikk fra 1500 til 6000

Hatteland Technology er resultatet av en fusjon mellom Elektronix AS og Hatteland Display. Hatteland Technology er en global teknologi-partner for systemintegratører innen en rekke bransjer, og er en “one stop shop” og tilbyr løsninger innen display, panel PC, industriell computing, industrielle nettverk, og kamera og overvåkning.

Utfordringen

I 2018 bestemte ledelsen i Hatteland Technology (da Elektronix) at de ønsket endre hvordan de tilnærmet seg markedet. De hadde tidligere kun implementert enkle tiltak som Google-annonsering og ønsket å modernisere sin salgs- og markedsavdeling fremfor å kun jobbe med oppsøkende salg.

Vi startet samarbeidet med å lage en plan for Hatteland Technology sin implementering av inbound marketing og HubSpot. Dette resulterte i en klar plan for hvilken kampanje som skulle produseres først.

Målet med denne fasen var å skape en forståelse av inbound marketing hos hele virksomheten, få et tydelig bilde av hvem deres personas er, og kartlegge spørsmålene og utfordringene deres virksomhet må håndtere for å bevege et prospekt gjennom kundereisen. 

Vi definerte først personas for å forstå hvilke forretningsområder som skulle prioriteres, hva som beskrev kjøperen vi ønsket å tiltrekke, hvilke spørsmål og innvendinger de hadde, og hva slags innhold vi skulle produsere for dem.

Deretter ble det gjennomført en søkeordsanalyse for å kartlegge søkeordene og temaene som ville gjøre Hatteland Technology synlig i organisk søk. Basert på søkeord og personas, kunne vi planlegge kampanjer for å forstå hvilket nedlastbart innhold, artikler, og e-postsekvenser som måtte produseres for å tiltrekke og konvertere leads.

Løsningen

Implementering av HubSpot CRM Enterprise Suite

Hatteland Technology ønsket å bygge et automatisert og skalerbart system for å generere og konvertere leads som deretter skulle bli fulgt opp av en salgsavdeling.

HubSpot CRM Enterprise kunne vi lage en rekke kommunikasjonsløp som automatisk fulgte opp nye leads og sendte dem relevant informasjon før kontakter ble kontaktet av en selger.

Vi importerte og vasket av eksisterende kontaktdatabase for å fjerne ugyldige og utdaterte kontakter. Deretter ble disse kontaktene segmentert inn i lister basert på om de var kunder eller prospekt, samt fordelt på ulike land.

Deretter opprettet vi automatiserte arbeidsflyter som automatisk kvalifiserer og diskvalifiserer leads basert på handlinger en kontakt utfører på nettstedet.

Integrasjon av sosiale profiler som Facebook og personlige LinkedIn-profiler ble også satt opp slik at det ble enkelt å publisere innhold på tvers av ulike sosiale kanaler.

Design og utvikling av nytt nettsted i HubSpot CMS

Når Hatteland Display og Elektronix fusjonerte, trengte de et felles nettsted som kunne hjelpe dem å generere varme leads for Hatteland Technology sin salgsavdeling på en daglig basis, 365 dager i året. 

Valget falt på HubSpot CMS, en løsning som er brukt av tusenvis av selskaper til å lage raske og sikre nettsider, blogger, og landingssider.

I tillegg er nettsiden sømløst integrert med HubSpot CRM, Marketing, Sales og Service, og ansatte i Hatteland Technology har nå tilgang til alle funksjonene de trenger under en innlogging.

Produsere faglig innhold for ulike målgrupper

Vi produserte e-bøker relatert til Hatteland Technology sine forretningsområder der besøkende måtte legge igjen kontaktinformasjon på en landingsside for å få tilgang til innholdet.

Faglige artikler ble produsert som besvarer vanlige spørsmål og håndterer innvendingene til potensielle kunder, og som forteller om ulike kundehistorier. Artiklene ble optimalisert for søkemotorer.

Vi opprettet retargeting-kampanjer for å annonsere mot besøkende som ikke lastet ned et innholdstilbud fra nettstedet til Hatteland Technology, og dermed øke antall leads vi genererte fra de ulike kampanjene.

Innhold ble publisert via HubSpot på Facebook og LinkedIn for å tiltrekke besøkende til artikler. PPC-kampanjer i Google Ads ble også opprettet for å sende søkere direkte til en landingsside eller produktside.

Resultatet

  • 357 % økning i trafikk fra 3500 til 16000
  • 900 + leads generert fra digitale kanaler
  • 400 % økning i organisk trafikk fra 1500 til 6000