Inbound marketing er en av de mest komplekse markedsføringsmetodologiene som eksisterer i dag. Trenger du HubSpot for å utføre inbound marketing i praksis?
Inbound marketing er en av de mest komplekse markedsføringsmetodologiene som eksisterer i dag. Trenger du HubSpot for å utføre inbound marketing i praksis?
De bedriftene som lykkes med å komme øverst i Google gjør noen konkrete ting riktig. Selv om mange forstår verdien av å ha en høy organisk plassering i en søkemotor som Google, så er det få som er klar over hvilke konkrete steg som kreves for å komme øverst i søkeresultatene.
I dag finner dine potensielle kunder store deler av informasjonen de har behov på egenhånd ved hjelp av søkemotorer og sosiale nettverk. Samtidig er det flere beslutningstakere med i kjøpsprosessen, og spesielt innen bransjer med lange salgsprosesser har det aldri vært viktigere med å være i kontinuerlig kontakt og engasjement med potensielle kunder gjennom hele deres kundereise.
Det sies at “ingenting er sikkert, utenom døden og skatt”.
Dette er kanskje et overbrukt sitat fra Benjamin Franklin – men det er likevel sant. Nå er det slik at alle bedrifter og privatpersoner må betale skatten sin, men når skatt er en selvfølgelighet og samtidig som skattesystemet er såpass komplisert, så trenger vel ikke regnskapsførere å markedsføre sine tjenester?
Mange bedriftsledere er ikke kjent med innholdsmarkedsføring og har vanskelig for å forstå hvor effektivt innhold kan være for å skape økt salg for sin bedrift. I en verden som er drevet av teknologi, så er det ikke nok å bare skape et produkt og bruke en tradisjonell tilnærming til å promotere det.
Er du ute etter en smart måte å styrke din innholdsstrategi?
Fordelen med å lage kvalitetsinnhold som resonnerer sterkt med ditt publikum er at du kan bruke det samme innholdet flere ganger på tvers av ulike plattformer og kanaler for å maksimere rekkevidden av innholdet ditt, og dermed nå en større andel av målgruppen din.
Dette gjøres ved å aktivt gjenbruke innhold du har produsert tidligere.